Varning, mycket text!

Är hur trött som hellst efter dagen, först NP NO, usch. Hem och vidare till ridningen. Gick väll sådär haha, Olle absolut vägrade fatta galopp då han bara fick såndär extremt skumpig trav. Tur att jag har så långa, tunga ben som lyckades trycka ner mig i sadeln, hade jag varit mindre hade jag knappast suttit kvar kan jag lova! Man skulle kunna jämnföra honom med en studsmatta när man "får studsen" och bara flyger, typ så känns det med konstanta upprepningar vilket gör att man tappar kontrolle över precis allt, tappar stigbyglarna och ah... Men tillslut fick jag ett spö och så fick de andra ställa sig i hörnet så jag fick galoppera själv. Då gick det mycket bättre! Jag fick göra galopp, tav, galopp, trav hur många gånger som hellst och tillslut fattade han nästan av sig själv! :) Mycket bra för att vara Olle!

Just nu sitter jag och chattar med Henrik haha.. Godnatt ♥


Kommentarer



Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback


bloglovin